Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role moderátora televizního zpravodajství. Komparativní analýza veřejnoprávní a komerční televize.
Baráková, Tereza ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Groman, Martin (oponent)
Diplomová práce pojednává o roli moderátora televizního zpravodajství. Zaměřuje se na původ moderátorů, princip a charakteristiku jejich profesních předpokladů a na rozdíly mezi moderátory veřejnoprávní a komerční televize. Primární rolí moderátora je informovat publikum o aktuálním dění, ale především zůstat objektivní a být neutrální a důvěryhodný, nezapojovat tedy do projevu vlastní emoce. Jeho hodnoty se ale mohou lišit vzhledem k vysílacímu systému televize. V rámci jeho role v televizní společnosti může představovat určitý prvek v sebeprezentaci médií. Práce se zabývá rozborem práce moderátorů komerční i veřejnoprávní televize, analyzuje emoční a profesní aspekty jeho práce a jeho podíl na tvorbě zpravodajské relace. Výzkum se uskutečnil i mezi publikem, které určuje hlavní charakteristiky a funkce moderátorů.
Obraz novináře v hollywoodském filmu
Štáfová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Dominik, Šimon (oponent)
Diplomová práce Obraz novináře v hollywoodském filmu si klade za cíl prostřednictvím kvalitativní a komparativní analýzy interpretovat zachycení postav novinářů v hollywoodských filmech mezi lety 1997 a 2007. Analýza je provedena na základě třinácti filmových snímků z daného období, ve kterých se v hlavní roli objevuje postava novináře. Komparace jednotlivých postav je realizována v rámci tří skupin, klasifikovaných podle typu novináře - investigativní žurnalisté, novináři věnující se životnímu stylu a celebritám, televizní hlasatelé a reportéři. Postavy jsou v rámci jednotlivých skupin vzájemně porovnávány z hlediska vzhledových rysů, charakterových vlastností, rodinných a sociálních vztahů, postojů k autoritám, nejznámějších stereotypů a vnímání ostatními postavami. Vyhodnocením výsledků analýzy v závěru práce je potvrzeno, že novinářské stereotypy se ve zkoumaném období příliš neobjevují, protagonisté převážně vykazují prvky pozitivních hrdinů a odlišnosti jednotlivých postav převažují nad podobnostmi.
Moderace zpravodajstvích relací na ČT24.
Pečeně, Lukáš ; Lokšík, Martin (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Práce se zabývá moderací zpravodajských pořadů na ČT24 v rozmezí let 2005 - 2010. Nejprve se v práci pokusíme shrnout historii vysílání zpravodajství na České televizi a vznik kontinuálního vysílání v roce 2005. To přineslo do zpravodajství několik nových prvků a výrazně ovlivnilo i práci moderátora. V další části pak definujeme roli moderátora zpravodajských pořadů, k čemuž využijeme i poukázání na rozdíly v práci moderátora oproti podobným profesím konferenciéra, reportéra a komentátora. V práci budou definovány prostředky, kterými se moderátor vyjadřuje, jak ty verbální, tak hlavně neverbální. Rozbor jejich používání na ČT24 pak bude cílem praktického zkoumání. Pro praktické zkoumání bude využito záznamů internetového vysílání České televize z období 24.5.2010 - 28. 5.2010 a rozebírán bude dopolední blok vysílání. V něm se zpravodajská relace objevuje každých třicet minut a zprávy v ní mají charakter krátkých, úderných, sdělení. Typickým prvkem pro kontinuální vysílání je střídání žánrů ve zpravodajství - reportáž, rozhovor, čtená zpráva. V analýze ověříme, jestli se u moderátorů zpravodajství v kontinuálním vysílání objevuje neverbální komunikace.
Původní rozhlasový pořad Větrník a jeho vliv ve srovnání se současnými hudebními pořady
Beránková, Simona ; Maršík, Josef (vedoucí práce) ; Moravec, Václav (oponent)
Současná hudební publicistika je se dnes objevuje zejména na stránkách tištěných magazínů a novin. Ale stejně tak, jako v minulosti ani dnes toto není jediná forma hudební publicistiky. I dnes se s hudební publicistikou setkáváme mimo tištěná a elektronická média také v rozhlase. Zajímalo mne, kam se posunula hudební publicistika od dob velmi významného hudebně publicistického pořadu Větrník. Práce obsahuje vymezení pojmů rozhlasová hudební publicistika, hudebně publicistický pořad a moderátor hudebně publicistického pořadu. Dále je součástí práce vývoj hudební publicistiky v rozhlase až k dnešnímu stavu, kdy jsou hudebně publicistické pořady vyhledávány pouze malou skupinou posluchačů. Práce přibližuje vedle současných hudebně publicistických pořadů také pořad Větrník, který byl jedním z nejdůležitějších pořadů, které se moderní populární hudbě věnovaly. Podrobný popis jednotlivých částí magazínového pořadu dává ucelený přehled o jeho podobě a podrobný výpis současných hudebně publicistických pořadů zaměřených na moderní populární hudbu o současné hudební publicistice v této oblasti. Poslední část obsahuje vyhodnocení ankety, která byla zadána skupině dobrovolníků ve věku 18-26 let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.